Casussen Uitbreiding Pitstop

Kies een van onderstaande casussen of maak er zelf een.

Casus 1. Klant 'in the loop'

Customer 'in the loop' - Stemmingsplaatje

Notificatie systeem naar gebruikers dat reparatie gestart is, of reparatie klaar, of evt. input tussentijds nodig is (goedkeuren reparatie a.d.h.v. kosten). Het huidige notificatiesysteem in PitStop is alleen voor onderhoudsmeldingen.

Doel: doorlooptijden verkorten door snellere klantrespons en efficiënter gebruik van werkplaatsen.

Casus 2. Leenauto’s: geluk bij een ongeluk

Leenauto's - Stemmingsplaatje

Klanten kunnen tijdens reparatie een leenauto krijgen. Zij geven digitaal aan dát ze dit willen, welk type auto, en vinden voorwaarden en inleverdatum.

Samenwerking met leasemaatschappij; richt zich op klanten die een andere/leuke auto willen uitproberen tijdens reparatie.

Casus 3. Doe het zelf avonden

Doe het zelf avonden - Stemmingsplaatje

Module voor plannen en aanmelden voor informatieavonden waarin klanten onder begeleiding sleutelen. Doel: klantenbinding en benutten van ongebruikte avonduren.

Casus 4. Andere eigen functionaliteit

Wie is creatiever - ChatGPT of jij? - Stemmingsplaatje

Studentengroepen mogen zelf een passende functionaliteit voorstellen (niet te groot/klein). Je kunt desgewenst ChatGPT gebruiken als creatieve assistent. Gebruik als context de bestaande functionaliteit van PitStop en de voorbeelden hierboven.

Bronnen ter inspiratie:

  • Edwin van Wijk – PitStop Application functionality: https://github.com/EdwinVW/pitstop/wiki/Application%20functionality
  • Voorbeelden van functionele uitbreidingen: /week-6-7-8-beroepsproduct/opdracht-beschrijving.html#voorbeelden-van-functionele-uitbreidingen
Last change: 2025-09-30